niedziela, 15 maja 2016

Roladki czekoladowo-bananowe

Roladki czekoladowo-bananowe kojarzą mi się z dzieciństwem, kiedy to zajadałam się bananami z czekoladą zapiekanymi w piekarniku. ta słodka przekąska od razu podbiłamoje serce. Do jej przygotowania użyłam gotowego ciasta francuskiego, przyspieszyło to i ułatwiło prace, a ja szybko mogłam cieszyć się gotowym daniem. 






Składniki:
- 1 banan,
- krem czekoladowy (ja używam nutelli),
- 300 g płat ciasta francuskiego.

Wykonanie;
1. Ciasto francuskie tnę na prostokąty o bokach ok. 15 cmx10 cm. Każdy z prostokątów jednej strony lekko rozwałkowuję. Obranego banana tnę wzdłuż na dwie części, a następnie w plastry. Piekarnik nagrzewam do temperatury 200 st. C.

2. Na jednym brzegu każdego kawałka ciasta nakładam po łyżce kremu czekoladowo-kokosowego i kilka połówek plastrów banana. Prostokąty zwijam w rulon i mocno przyciskam. 

3 Piekę ok. 15 minut. Wystudzone roladki ozdabiam lekko podgrzanym kremem czekoladowym.







Źródło przepisu : Ciasta - OBST - UND BLECHKUCHEN przełożone przez Beatę Kruk. Przepis trochę zmieniony.
 
  



  

2 komentarze:

  1. Zjadłabym z wielką chęcią. Pysznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekolada i banany to zawsze świetne połączenie gwarantujące pyszny efekt.

    OdpowiedzUsuń