sobota, 25 sierpnia 2018

Ciasto ucierane z jeżynami i waniliową kruszonką

Koniec sierpnia to wysyp jeżyn. Lubię dodawać je do ciast bo są niesamowicie aromatyczne. Tym razem dodałam je do ciasta ucieranego i połączyłam z waniliową kruszonką. Jak dla mnie wyszło świetnie.



Bazowy przepis na ciasto ucierane pochodzi z bloga "Moje Wypieki".
Składniki:
Ciasto:
200 g masła
130 g cukru
szczypta soli
4 jaja 
200 g mąki pszennej
40 g mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo:
300 g jeżyn Kruszonka:
150 g mąki pszennej
100 g zimnego masła
50 g cukru pudru
2 łyżeczki cukru wanilinowego

Wykonanie:
1. Masło ucieram z cukrem. Gdy powstanie puszysta masa, dalej miksuje wbijając po jednym jajku i szczyptę soli.

2.  Mąkę krupczatkę, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia przesiewam do miski, a następnie dodaje stopniowo za pomocą łyżki do miksowanego ciasta. Ciasto przelewam do wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem formy, a na jego powierzchni układam owoce.

3. Pora na kruszonkę. Masło tnę w paski, dodaję mąkę, cukier i cukier wanilinowy. Całość szybko zagniatam posypuję wierzch ciasta. Piekarnik nagrzewam do 170 st. C przez około 50 minut (do suchego patyczka).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz