piątek, 22 marca 2019

Chleb pszenny na maślance

O tym, że można upiec chleb na maślance wiedziałam od dawna. Nie mogłam się jednak jakoś zabrać do jego upieczenia. Ostatnio znowu trafiłam na przepis na tego typu chleb na https://sprawdzonakuchnia.pl i stwierdziłam, że teraz po prostu muszę go zrobić. Dzięki maślance ciasto świetnie się wyrabia, jest bardzo plastyczne. Chleb jest sprężysty i ma lekko kwaskowy smak. Jak dla mnie smakuje rewelacyjnie. 


Składniki: 
  • 5 szklanek mąki pszennej
  • 1 paczka suszonych drożdży
  • 1/4 szklanki ciepłej wody 
  • łyżeczka cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki miękkiego masła  
  • 3 łyżki oleju rzepakowego lub słonecznikowego
  • 1,5 szklanki ciepłej maślanki 
Dodatkowo:
  • olej rzepakowy lub słonecznikowy
  • jajko

Wykonanie:
1.  Do miski wsypuję wszystkie sypkie składniki. Następnie dodaję wodę i maślankę oraz masło. Zagniatam gładkie ciasto. Pozostawiam pod przykryciem na około 15 minut i ponownie zagniatam. Formuję dwie kule, którą ze wszystkich stron smaruję olejem i umieszczam w osobnych miskach. Przykrywam ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia na około godzinę.

2. Bochenki smaruję roztrzepanym jajkiem i układam na blaszce. Nacinam na krzyż i posypuję mąką. Piekę w 190 stopniach C przez około 30 minut. Studzę na kratce. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz