sobota, 23 marca 2019

Bułki z czosnkiem i pietruszką

Mój syn jest ogromnym fanem bułek i chlebów czosnkowych. Ostatnio piekłam chleb z solidną porcją maślanki. Ciasto pięknie się wyrabiało, było plastyczne, a chleb bardzo smaczny. Stwierdziłam, że czosnek świetnie by do niego pasował. Kiedyś jadłam bułeczki czosnkowe z dodatkiem szczypiorku. Niestety w domu miałam tylko pietruszkę, a więc dodałam ją dla ożywienia smaku. Z przepisu upiekłam 5 sporych bułeczek. Najlepiej smakują z masłem.  Jednak, żeby nasze śniadanie było jeszcze smaczniejsze i zdrowsze, wypiliśmy po solidnej szklance soku Hortex. Każdy wybrał swój ulubiony smak.


Składniki:
Ciasto:

  • 400 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1,5  łyżeczki soli 
  • łyżeczka drożdży instant
  • szklanka maślanki
  • 2 - 3 łyżki oleju rzepakowego

Nadzienie:
  • 50 g miękkiego masła
  • 4 ząbki czosnku
  • łyżeczka mrożonej lub świeżej natki pietruszki
  • pieprz mielony

Dodatkowo:
  • jajko

Wykonanie:
1. Wszystkie sypkie składniki mieszam w misce. Dodaję do nich podgrzaną maślankę i olej. Zagniatam plastyczne ciasto. Jeśli uznasz, że jest za suche, dodaj odrobinkę maślanki.  Ciasto przykrywam ściereczką i odkładam w ciepłym miejscu na około godzinę. W tym czasie zabieram się za nadzienie. 

2. Ząbki czosnku obieram i umieszczam razem z natką pietruszki w blenderze. Dokładnie je ze sobą miksuję. Następnie łączę z masłem. Doprawiam pieprzem

3. Wyrośnięte ciasto dzielę na 5 części, z których formuję bułeczki. Każdą bułkę smaruje roztrzepanym jajkiem i nacinam nożem. Do nacięcia wciskam nadzienie. Piekę  20 - 25 minut w 170 stopniach C.





Wiosenny konkurs od Matki Natury

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz