sobota, 22 września 2018

Napoleonka na herbatnikach bez pieczenia

Ponieważ spodziewałam się gości, a jakoś nie miałam ochoty na wielkie wypieki, postanowiłam przygotować ciasto, którego nie będę musiała piec. Padło na Napoleonkę. Jest to moje ukochane ciasto z dzieciństwa. Co prawda to tradycyjne, które jadłam przed laty, przygotowywane było na cienkim blacie z ciasta francuskiego, a ja do zrobienia swojej wykorzystałam gotowe herbatniki. 



Składniki:
  • 1200ml mleka
  • 3 budynie śmietankowe bez cukru
  • 200g miękkiego masła
    szczypta soli
    3/4 szklanki cukru
    3 czubate łyżki mąki pszennej tortowej 
  • duże opakowanie herbatników
  • cukier puder  




Wykonanie
1. Do garnuszka wlewam dwie szklanki mleka i rozpuszczam w nim mąkę oraz budynie, tak aby powstała jednolita masa (nie może być grudek). Pozostałe mleko zagotowuję z cukrem w osobnym garnku.

2. Do gotującego się mleka wlewam rozpuszczony budyń i mąkę. Masę gotuję na małym ogniu, cały czas mieszając, aż całkowicie zgęstnieje. Garnek ściągam z palnika, przykrywam folią i pozostawiam do ostygnięcia.

3. Gdy budyń całkowicie wystygnie, zabieram się do przygotowania kremu. Miękkie masło wrzucam do miski i miksuję ze szczyptą soli, aż powstanie gładka, puszysta piana. Następnie do miksującego się masła dodaję budyń. Robię to stopniowo za pomocą łyżki. UWAGA!!! Jeśli wierzch budyniu, mimo przykrycia go folią, zeschnie, zrobi się gruby i grudkowaty, to tę warstwę wyrzucam. 


4. Dno blachy wykładam papierem do pieczenia, a na jego powierzchni układam herbatniki. Na warstwę ciastek wykładam krem, a na nim kolejną warstwę. Blachę owijam folią i wkładam do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem oprószam cukrem pudrem. 

































Źródło przepisu: https://kulinarneprzeboje.pl

5 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie!
    Robiłam taką baaardzo dawno temu. Dziękuję za przypomnienie przepisu. Na pewno ją zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda fantastycznie, zapisuję przepis w zakładkach

    OdpowiedzUsuń