wtorek, 30 czerwca 2015

Tarta z jagodami i malinami

            Lato to cudowny czas nie tylko dlatego, że dni są długie i ciepłe, ale przede wszystkim dlatego, że jest to pora obfitująca w najróżniejsze owoce i warzywa. Dzisiaj wczesnym rankiem wybrałam się do lasu na spacer i przywiozłam trochę jagód, a z przydomowego ogródka przyniosłam kubek malin. Owocowy duet posłużył mi jako nadzienie do mojej letniej tarty :)



Składniki:
- 2 szklanki mąki krupczatki,
-1/2 szklanki cukru,
- 3 jajka,
- kostka masła (porządnie schłodzone),
- łyżeczka proszku do pieczenia,
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego,
- kubek malin,
- kubek jagód,
- mikser, miska, blat, nóż, folia spożywcza, blaszka do tarty, widelec.



Wykonanie:
 1. Na blat wysypuję mąkę, cukier, proszek do pieczenia i cukier wanilinowy. Dorzucam masło. Masło tnę na małe kawałki (mały kawałek zostawiam do wysmarowania blachy) i szybko zagniatam z resztą składników. 

2. Jaja- oddzielam żółtka od białek. 
    - Żółtka dodaję do ciasta, całość dokładnie zagniatam, owijam folią spożywczą i  
      wkładam na 20 minut do lodówki.
   - Białka ubijam na sztywną pianę. 

3. Blachę smaruję masłem. Ciasto dziele na 3 części. Dwiema z nich wylepiam blachę. Ciasto nakłuwam widelcem. Wysypuję na nim owoce. 

4. Na owoce wykładam białkową pianę i oblepiam pozostałym ciastem.

5. Piekę ok. 25 minut w temperaturze 180 st. C.

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz