czwartek, 10 września 2015

Śliwkowe ciasto ucierane

Na Polskich bazarach sezon na śliwki trwa w najlepsze. Wczoraj kupiłam kilka kilogramów, część przerobiłam na powidła, troszkę zjadłam, a pozostałe zużyłam do  upieczenia smakowitego ciasta.




Składniki:
- 150 g masła + odrobina do wysmarowania formy,
-0,5 kg  śliwek węgierek,
- szklanka cukru,
- 1/2 laski wanilii,
- 3 jaja,
- szczypta soli,
- 2 szklanki mąki pszennej,
- łyżeczka proszku do pieczenia,
- 80 ml mleka.,
- nóż, miska, talerz, mikser

Wykonanie:
1. Śliwki dokładnie myję, osuszam, przecinam na pół i usuwam z nich pestki. Na talerz wsypuję mąkę i mieszam z proszkiem do pieczenia.

2. Masło i cukier ucieram na gładką masę. Dodaję sól i ziarenka z połowy laski wanilii. Całość dokładnie miksuję na najniższych obrotach. 

3. Wciąż ucierając dodaję stopniowo po jednym jajku, a następnie naprzemiennie po łyżce mąki z proszkiem do pieczenia i łyżce mleka. Miksuję do uzyskania jednolitej, puszystej masy.

4.  Ciasto przelewam do wysmarowanej masłem blachy, a na jego wierzchu układam wcześniej przygotowane śliwki. Piekę 50 minut w 180 st. C.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz