niedziela, 21 stycznia 2024

Szybki sos pieczarkowy z koperkiem i makaronem

Często w tygodniu nie mam czasu na czasochłonne obiady, a nie chcę korzystać z gotowców. tym razem podzielę się z wami z przepisem na aromatyczny sos pieczarkowy, który najczęściej podaję z makaronem.
 
 



Składniki:
  • 300g pieczarek 
  • dwie łyżki oliwy
  • 1 cebula 
  • 1 ząbek czosnku
  • świeży koperek
  • 200g śmietanki 18%
  • makaron (do wyboru: penne, spaghetti, farfalle czy cannelloni )
  • ser twardy dojrzewający typu Parmigiano Reggiano lub oscypek 
  • sól
  • pieprz 

Wykonanie:
1. Oliwę rozgrzewam na patelni, w tym czasie czosnek rozgniatam na desce i kroję w kostkę, szatkuje cebulkę. Następnie wszytko przesmażam. 
2. Pieczarki myje, obieram i kroje w talarki. Dodaje na patelnię, solę i pieprze do smaku. Wszystko poddaje obróbce termicznej przez 15 min co jakiś czas mieszając. 
3. Makaron przygotowuję zgonie ze wskazówkami na opakowaniu, po ugotowaniu odcedzam. 
4. Do moich pieczarek na patelni dodaję śmietanę i świeżo pokrojony koperek, czekam aż wszytko zgęstnieje. Ulubiony makaron, który się ugotował, ja użyłam akurat takich pokręconych kolanek, przekładam na patelnię i dokładnie łączę z sosem. 
 
Jest to danie z patelni dlatego należy je podać od razu na talerz, ja żeby podkręcić smak potrawy, posypuję wszytko jeszcze startym serem. W tym wypadku użyłam do tego akurat oscypka, przywiezionego z ostatniej wizyty na cudownym Podhalu.




 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz