wtorek, 17 września 2019

Spaghetti bolognese

Spaghetti bolognese to jeden z najpopularniejszych sosów do makaronów. Jest to z pewnością pomysł na szybki i pożywny obiad. Zrobisz go z zaledwie kilku składników. Ja do mojego spaghetti wykorzystałam moje domowe pomidory na zimę
Z podanego przepisu zrobisz naprawdę dużo sosu, wiec jeśli nie masz dużej rodziny i nie chcesz jeść spaghetti przez kolejne trzy dni, zrób go z proporcjonalnie mniejszych ilości podanych składników. 




Składniki:

  • 0,5 kg mielonej łopatki wieprzowej
  • 2 puszki pomidorów lub słoik domowych pomidorów
  • duża cebula
  • 2 - 3 łyżki oleju rzepakowego
  • przyprawy: pieprz cytrynowy, suszona bazylia, suszone pomidory z czosnkiem i bazylią, czerwona papryka słodka, sól 


Dodatkowo:
  • makaron spaghetti



Wykonanie:
1. Na gorącą patelnię wlewam olej. Cebulę obieram i szatkuję, a następnie wrzucam na rozgrzany olej. Lekko podsmażam.

2. Do podsmażonej cebuli dodaję mięso mielone. Smażę kilka minut, cały czas mieszając, żeby mięso się nie pozlepiało. Następnie dodaję pomidory i lekko je rozgniatam. Całość dokładnie ze sobą łączę. Następnie duszę pod przykryciem około 20 minut. Na koniec całość doprawiam według uznania.

3. W czasie, gdy mięso dusi się w pomidorowym sosie, zabieram się za gotowanie makaronu spaghetti według przepisu podanego na opakowaniu. 


1 komentarz:

  1. Moje ulubione spaghetti i rzeczywiście robi się w chwilę.
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń