poniedziałek, 25 maja 2020

Bigos z młodej kapusty z pieczarkami

Ponieważ w sklepach zaczęła pojawiać się młoda kapusta, kupiłam jej trochę i postanowiłam wykorzystać w mojej kuchni. Dań z kapustą jest bardzo dużo, a jednym z tych które przychodzą od razu na myśl jet oczywiście bigos. 
Część bigosu zjedliśmy od razu, część zamroziłam. Przyda się, gdy nie będę miała siły na gotowanie obiadu.



Składniki:

  • główka młodej kapusty
  • 400 g kiełbasy 
  • 200 g pieczarek
  • szklanka wody
  • 4 łyżki oleju rzepakowego
  • 3-4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól
  • pieprz
  • liść laurowy


Wykonanie:
1. Kapustę szatkuję. Kiełbasę tnę w kostkę. Pieczarki obieram, myję i tnę w cienkie plastry.

2. W garnku podgrzewam olej. Na rozgrzany olej wrzucam kapustę i pieczarki. Całość zalewam wodą. Dodaję kiełbasę i przyprawy (sól i pieprz do smaku). Duszę około godziny, w tym czasie kapusta zmięknie.



1 komentarz:

  1. Nie jadłam jeszcze bigosu z pieczarkami. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń