wtorek, 3 kwietnia 2018

Pierogi ruskie

      Pierogi to danie, które nigdy mi się nie znudzi. Pierogi można podawać na tysiące sposobów. Możesz je nafaszerować tym, co w danej chwili masz ochotę zjeść. Dzisiaj wybrałam opcję nieco bardziej pikantną, z cebulką i pieprzem, czyli popularne pierogi ruskie.
     Pierogi, wbrew temu, co sama myślałam zanim zabrałam się za gotowanie, są daniem bardzo prostym w przygotowaniu. Możesz zrobić ich też nieco więcej i zamrozić na później. 



Składniki:
Ciasto:
  • 2,25 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki wrzątku (125 ml)
  • łyżeczka soli
  • żółtko
  • łyżka oleju

Farsz:
  • 250 g ugotowanych ziemniaków
  • 250 g twarogu
  • duża cebula
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
1. Ciasto. Mąkę wysypuję na stolnicę, a na środku robię dołek, powstanie jakby "wulkanik". Do środka wlewam stopniowo wrzątek i delikatnie mieszam go z mąką. Następnie dodaję sól, żółtko i olej. Zagniatam jednolite, plastyczne ciasto. Pozostawiam 15 minut pod przykryciem.

2. Farsz. Ziemniaki zagniatam z twarogiem, solą i pieprzem. Cebulę kroję w kostkę, podsmażam z masłem, aż się zeszkli, dodaję do farszu i dokładnie mieszam.

3. Ciasto rozwałkowuję na cieniutki placek, wycinam kółka, na środek których nakładam farsz i zaklejam rogi. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
kółeczko z farszem złożyć na pół, a na brzegu zrobić falbankę.

4. Pierogi wrzucam do gotującej się, osolonej wody. Gotuję, aż wypłyną na powierzchnię. Podaję ze skwarkami lub z masłem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz