środa, 27 stycznia 2016

Ciastka owsiane z rodzynkami, słonecznikiem i pestkami dyni

Po długim  spacerze postanowiłam zrobić coś zdrowego, w miarę szybkiego i oczywiście słodkiego. Ponieważ w mojej szafie nigdy nie brakuje wszelkiego rodzaju nasion i otrębów, wybór padł na przepyszne i chrupiące ciasteczka owsiane. Dodałam do nich rodzynki, słonecznik i pestki dyni. Świetnie smakują z kubkiem gorącego kakao. 








Składniki:
- kostka miękkiego masła,
- 0,5 szklanki cukru trzcinowego,
- szklanka mąki pszennej,
- jajko,
- szczypta soli,
- łyżeczka proszku do pieczenia,
- 2 szklanki otrębów owsianych,
- 0,5 szklanki rodzynek,
- 0,5 szklanki ziaren słonecznika,
- 0,5 szklanki pestek dyni,
- łyżka mleka. 

Wykonanie:
1. Masło za pomocą miksera ucieram z  cukrem na gładką i puszystą masę. Następnie dodaje jajo, mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli i łyżkę mleka. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą łączę.

 2. W mniejszej misce mieszam ze sobą otręby owsiane, rodzynki, ziarna słonecznika i pestki dyni, które następnie przesypuję do ciasta. Całość mieszam dokładnie za pomocą łyżki.


 3. Ciasteczka formowane za pomocą dłoni, układam na wyłożonej papierem blaszce. Piekę 15 minut w temp. 180 st. C.












.

5 komentarzy:

  1. Kupiłem sobie takie ciasteczka kiedyś w piekarni i mi bardzo posmakowały. Myślę sobie zrobić teraz takie samemu tylko nie wiem czy mi wyjdą, będę się wzorował na Twoim przepisie.Bardzo zdrowa przekąska i przede wszystkim smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Są łatwe w wykonaniu. Jestem przekonana, że wyjdą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam okazję sprawdzić, naprawdę świetne ciasteczka, bardzo uzależniające od smaku, bo znowu mam na nie chęć, a całkiem niedawno byly robione:)

    OdpowiedzUsuń