czwartek, 19 marca 2020

Miniburgery z boczkiem wędzonym

Nie są to typowe burgery, ale raczej kanapki podawane na ciepło. Zamiast mielonego mięsa użyłam boczku w plastrach. 
Bułki upiekłam sama. Skorzystałam z przepisu na bułki poznańskie, ale zrobiłam je w niewielkim rozmiarze. Z ciasta uformowałam bułeczki o średnicy 5 cm, po upieczeniu ich rozmiar nieco się zwiększył. 




Składniki na jednego burgera
  • bułeczka
  • plaster wędzonego boczku
  • plaster żółtego sera
  • 2 plastry ogórka
  • plaster pomidora
  • cienki plaster cebuli
  • listek sałaty
  • masło
  • sól
  • pieprz
  • musztarda
  • keczup 


Wykonanie:
1. Bułkę przecinam na pół, powierzchnie wewnętrzne smaruję masłem i podpiekam kilka minut w 180 stopni C. 

2. Na podpieczonej spodniej części bułki układam listek sałaty, plaster boczku i plaster sera. Tę część bułki wkładam do piekarnika i podpiekam do czasu przytopienia sera.

3. Gdy ser się stopi, układam plastry pomidora, ogórków i cebuli. Warzywa solę i posypuję pieprzem. Polewam keczupem oraz musztardą i przykrywam górną częścią bułki. Całość spinam wykałaczką i wkładam do piekarnika na parę minut. Jem na ciepło.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz