poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Cycki Murzynki

Kolejne ciasto, po Ustach Mariana, które zwabiło mnie swoją nazwą. Ludzka wyobraźnia nie ma tu granic :) Ciasto bardzo smaczne i łatwe w przygotowaniu. Zachwyci z pewnością każdego pana z wybujałą wyobraźnią. Ciasto składa się z kilku części. Podstawę stanowi ciasto z makiem i wiórkami kokosowymi, na który wyłożyłam mój ulubiony krem budyniowy. kolejna warstwa to biszkopty, czyli nasze cycki i żeby były murzyńskie to muszą mieć odpowiedni kolor, a więc polałam je czekoladą. Wisienka na torcie są oczywiście rodzynkowe sutki. Życzę smacznego wszystkim mężczyznom.



Składniki:
I WARSTWA: CIASTO :
- 6 białek,
- szklanka suchego maku,
- 0,5 szklanki wiórek kokosowych,
-  szklanka cukru,
- łyżeczka proszku do pieczenia.

II WARSTWA: KREM:
- 2 opakowania budyniu waniliowego,
- opakowanie galaretki cytrynowej,
- 0,5 litra mleka,
- kostka masła.

III WARSTWA:
- 2 opakowania biszkoptów, polewa czekoladowa i rodzynki.


Wykonanie:

1. Ciasto: Białka ubijam na sztywną pianę, a następnie wciąż ubijając dodaję stopniowo cukier.  Na samym końcu dodaję pozostałe składniki. Całość mieszam łyżką i wykładam na wyłożonej papierem blaszce.  Piekę ok. 40 minut w 180 st. C

2. Krem: Budyń gotuję z połowy mleka wskazanego na opakowaniu. Do gotującego się budyniu wsypuję galaretkę w proszku i dokładnie mieszam. Ostudzony budyń ucieram z masłem. Jeśli pojawią się grudki, dodaję odrobinę mleka (1-2 łyżki) i miksuję.

3. Na wystudzonym cieście kładę warstwę kremu. Na kremie układam biszkopty, które oblewam polewą czekoladową, a następnie układam na każdym biszkopcie po jednej rodzynce.



...


1 komentarz: