sobota, 30 lipca 2016

Tort gruszkowy

Tort gruszkowy tym razem dla małego piłkarza, dlatego został udekorowany w specyficzny sposób.  Lekki i smaczny o delikatnym smaku.




Składniki:
Biszkopt:
- 6 jaj,
- szklanka cukru,
- 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej,
- 2 łyżki mąki pszennej,
- łyżeczka proszku do pieczenia.

Krem:
- 500 g serka mascarpone,
- 500 słodkiej śmietany 30%,
- 4 łyżki cukru pudru,
- zielony barwnik spożywczy.

Dodatkowo:
- puszka gruszek,
- masa marcepanowa,
- barwniki spożywcze: czerwony, niebieski i żółty.   

Wykonanie:

Biszkopt: Mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia dokładnie ze sobą mieszam. W osobnym naczyniu ubijam jaja z cukrem. Ubijam je na parze, a następnie studzę. Do chłodnej masy dodaję, wciąż miksując, po łyżce sypkich składników. Masę przekładam do wysmarowanej formy. Piekę ok. 20-30 minut w temperaturze 170 st. C.

Krem: Śmietanę ubijam na sztywną pianę, pod koniec miksowania dodaję stopniowo cukier puder. Kolejny krok to serek mascarpone. Dodaję go stopniowo do śmietanowej masy, łyżka po łyżce jednocześnie miksując masę na wysokich obrotach. 1/3 kremu odkładam do innego naczynia. Następnie  kroję truskawki w kostki, wrzucam do większej części kremu i delikatnie łączę ze sobą wszystkie składniki za pomocą łyżki. 
2/3 kremu posłużą jako nadzienie, pozostały krem zużywamy do dekoracji. 

Biszkopt i krem: Biszkopt przecinam na trzy blaty, które nasączam syropem z gruszek. Kilkanaście plastrów odkładam do dekoracji. Gruszki tnę w cienkie plastry. Na pierwszym blacie rozsmarowuję krem i kładę plastry gruszek,  przykrywam drugim blatem. Na drugim blacie również rozsmarowuję krem i układam gruszki, a następnie przykrywam trzecim blatem. 

 Dekoracja - ja zrobiłam to tak...
 ...krem, który odłożyłam wcześniej do dekoracji podzieliłam na dwie części, do jednej z nich dodaję kilka kropli zielonego barwnika i dokładnie wymieszałam. Brzegi i wierzch tortu posmarowałam kremem z barwnikiem. Krem bez barwnika włożyłam do szprycy i za jego pomocą narysowałam na torcie boisko piłkarskie. Do boków tortu przykleiłam cienkie plastry gruszek. Z marcepanu i barwników przygotowałam " piłkarza", którego umieściłam na środku ciasta.

 
 
...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz