wtorek, 4 października 2016

Ciasteczka z kurkumą

Podobno kurkuma jest zdrowa, a słodkie ciastka już raczej nie. Ponieważ  uwielbiam słodycze, nie jestem w stanie wytrwać dnia bez chociażby jednego małego ciasteczka, postanowiłam poszperać w internecie i znaleźć coś w miarę zdrowego, a przynajmniej nie niezdrowego. Wpisałam w wyszukiwarkę kurkumę, bo podobno jest zdrowa i znalazłam na blogu Futki przepis na ciastka, które mnie oczarowały. Nie dość, że receptura zawierała kurkumę to i jeszcze stosunkowo niewielką ilość cukru. Z przepisu wyrzuciłam tylko rodzynki, bo akurat nie miałam ma nie ochoty i wyszły ciacha, które z pewnością upiekę jeszcze wiele razy.













Składniki:
- ok. 0,5 szklanki miękkiego masła,
- 0,5 szklanki cukru,
- 0,5 łyżeczki olejku migdałowego,
- 2 szklanki mąki pszennej + do posypania ,
- łyżeczka proszku do pieczenia,
- łyżeczka kurkumy.


Wykonanie:
1.  Masło ucieram z cukrem, a następnie dodaję jaja i olejek migdałowy. Miksuję do czasu uzyskania jednolitej masy. 

2. Następnie porcjami dodaję mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kurkumom. Gotowe ciasto będzie miało konsystencję miękkiej plasteliny. Całość zawijam w folię spożywczą i wkładam do lodówki na ok. 30 minut. 

3. Gotowe ciasto wykładam na stolnice oprószoną mąką. Wierzch ciasta również posypuję mąką, w przeciwnym razie będzie się kleiło do wałka. Rozwałkowuję, wycinam kształty i piekę ok. 10-15 minut w temperaturze 180 st. C. 





  

4 komentarze: