środa, 12 lipca 2017

Pizza z szynką i pieczarkami

Ten przepis to moje najnowsze odkrycie. Zawsze gdy piekłam pizze, nie do końca byłam zadowolona. Ciasto znacznie różniło się od tego, którym mogłam raczyć się w lokalnych restauracjach. Nie było dość cienkie, różniło się smakiem. Tym razem udało mi się upiec pizze, która wreszcie mnie usatysfakcjonowała.

Tak przy okazji, przypomniało mi się jak to kiedyś piekliśmy w domu pizze :) Ciasto miało ok. 5-6 cm wysokości, a na jego wierzchu znajdowała się milimetrowa warstwa sera i innych dodatków:) Jakby to nazwać, "taki przerośnięty drożdżak". Z poniższym przepisem to się nie zdarzy :) 


Składniki:
Ciasto:
- 2 szklanki mąki,
- 3/4 szklanki ciepłej wody,
- 20 g drożdży,
- łyżka oleju,
-0,5 łyżeczki soli.

Dodatkowo:
- przecier pomidorowy,
- żółty ser,
- szynka,
- 3 duże, obrane i pocięte w plastry pieczarki,
- oregano.






Wykonanie:
1. Drożdże kruszę i dokładnie mieszam z ciepłą wodą. Do miski przesiewam mąkę, dodaję sól, drożdże z wodą i łyżkę oleju. Dokładnie wyrabiam elastyczne i twarde ciasto, które następnie przykrywam bawełnianą ściereczką i pozostawiam w ciepłym miejscu na 30 minut.

2. Ciasto rozwałkowuję na grubość ok. 0,5 centymetra. Formuję okrągły placek z zawiniętymi brzegami. Wewnętrzną powierzchnię smaruję przecierem pomidorowym i wysypuję startym serem. Na serze układam szynkę i pieczarki, które również obsypuję warstwą sera  i oregano. 

3. Wkładam do nagrzanego piekarnika. Piekę w temperaturze 200 st. C przez około 20 minut. 




    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz